luni, 27 octombrie 2014

Preludiul timpului pierdut

Enea Marius: Preludiul timpului pierdut
Cluj-Napoca 2014

Asa am fost invatat de mic, sa fiu comod si totul sa se intimple usor. Pina la un moment dat a mers treaba cum era normal pentru mine. Dar am avut un pic mai multa ambitie si nu este tocmai ceva care sa se intimple usor. Undeva in spate, demult totusi a ramas o reminiscenta care ma formalizat. Am avut pina nu demult impresia ca totul mi se cuvine din ceea ce gindesc ca trebuie sa am, dar nu am facut nici un efort,sau mai rau decit atit, mi s-a reprosat faptul ca stau degeaba asteptind mereu. A ramas o singuratate care nu ma transforma in ceea ce reusisem acum citiva ani:ajunsesem scriitor.
Atunci boemia mea a atins maximul dar nu si maximul de multumire, ceea ce reusisem eu a rasturnat o imagine de om care tot timpul face ceva practic.
Nu reprezenta mare lucru pentru ai mei cartile publicate, ceea ce imi dadeau de inteles:Din scris nu se traieste!
                Eram în Nurnberg, şi discutam cu cineva din România despre plăcerea mea de a scrie. Omul îmi zice:
                -O să dau un telefon în ţară să înteb şi eu despe roamnul şi nuvela ta pe care zici că le-ai publicat.
                A doua zi îmi atrage atenţia foarte serios:
                -Vezi că, dacă o să mai mănînci căcat mult că ai scris cărţi o să dai de dracu’ în ţară!
                M-am uitat speriat la el şi l-am întrebat:
                -De ce...
                Imediat am plecat de lîngă el şi am evitat să mai vorbesc cu el şi cu oricare altul despre faptul că mai scriu din cînd în cînd.
                De ce oare îmi place să scriu în loc să mă ocup de alceva acre să îmi aducă un venit mic dar sigur pe lîngă ce o mai fi din tot ce am studiat eu pînă acum...

                Probabil eu consider că fac ceva interesant şi util pe cînd a scrie sau a citi pentru cei care mă urmăresc şi m-au urmărit înseamnă un efort prin care ei consideră că îşi pierd timpul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu